Loc fruntaș , dar tot nemultumiți
Sunt deja 3 ani de cand am aflat de la Google că numarul de căutari mobile îl depășește pe cel de pe desktop ( pe cateva piețe) și acest curent este în creștere. Și nu doar în România, ci peste tot în lume smart phone-ul a devenit modalitatea favorită de accesare a internetului, devansând cu mult desktopul, laptopul sau tableta.
În această situație, viteza de încărcare a paginilor web este crucială. Cu toate că România se află în topul vitezei de încărcare a site-urilor mobile, consumatorii sunt departe de a fi mulțumiți.
Date interesante despre utilizarea smart phone-urilor
- 2017- 6 din 10 români au smart phone, față de 2013, când raportul era de 3 la 10
- Smart phone-uri pe piață – 69%
- ¾ din românii peste 16 ani ce utilizează internetul intră on line de pe telefon , față de 2013- cand erau doar 1/3
- 2017- primul an în care navigarea on line de pe telefon a depășit navigarea de pe computer
Tinerii- promotorii noului
Deși tinerii sunt cei care au trecut primii de la desktop la smartphone rapid și în număr mare și mai ales online de pe telefon, și seniorii au trecut la folosirea mobilului în număr destul de mare. Așa că acum , peste jumătate din cei peste 55 de ani, cu acces la internet, folosesc smart phone-ul pentru a naviga online. În schimb, 9 din 10 tineri între 16-34 ani sunt utilizatori de internet mobil.
Fără nicio legătura cu vârsta, 85% din cei conectați la internet, intră on line zilnic, fie pentru căutari , accesarea site-urilor de social media sau vizionări de pe You Tube, activități pe care le preferă acum de pe smart phone-ul personal. Acest lucru este realizat acum de 3- 4 ori mai mult decât acum 4 ani, de exemplu. Pentru cumpărături online, procentul este de 27% pentru cei care fac shopping la fel de mult de pe telefon, ca de pe desktop.
Viteza de încarcare a paginii – aspect critic
Nimeni nu are răbdare cu o pagină care se încarcă lent. Conform unui studiu realizat de Google, 46 % din participanți se simt frustrați de acest lucru. 53% din vizitele on line de pe mobil au riscul de a fi abandonate după 3 secunde, în cazul în care pagina nu se incarcă în acest interval.
Tot în acest studiu, Google a analizat în 2017 comportamentul paginilor mobile în 21 țări și 10 industrii diferite.
Conform acestor informații, aflăm că România stă cel mai bine la capitolul viteză medie de încărcare a site-urilor mobile dintre țările europene analizate: 8,1 secunde, la fel ca Germania. Țări precum Polonia, Italia sau Suedia au viteza medie de încărcare a unei pagini peste 9 secunde. Cu toate acestea, aceste valori sunt mult peste valoarea de 3 secunde, prezentată de Google ca indicator de eficacitate pentru viteza de încărcare a unui site mobil.
Se pare că cele mai rapide site-uri se dovedesc a fi cele din zona de tehnologie și retail, care au o viteză de încărcare 7,9 și 8,3 secunde. La polul opus se află educația și instituțiile publice, care se situează pe ultimul loc în ceea ce privește viteza.
Cum putem testa viteza de încărcare a unei pagini mobile? Simplu
Acest lucru poate fi realizat cu ușurință aici: Test My Site. Acest serviciu gratuit pus la dispoziție de Google ne arată în câte secunde se încarcă o pagină, câți vizitatori poate pierde această pagină în timpul încarcării ei, și face chiar și comparații cu site-uri similare.
Reevaluarea afacerilor din prisma vitezei la internet
”Smartphone-ul a devenit principala poartă de acces pe internet, iar acest lucru schimbă și modul în care business-urile trebuie să-și calibreze prezența și activitatea online. O versiune de mobil a website-ului nu mai este doar o cerință, ci un aspect critic pentru sănătatea afacerii. Pagina trebuie nu doar să arate bine pe ecranul smartphone-ului, dar să se și încarce rapid pentru a avea o șansă de a capta atenția potențialului client. România este una dintre țările cele mai avansate din Europa în ceea ce privește viteza internetului, atât fix, cât și mobil, astfel că smartphone-ul este un canal cu nelimitate oportunități de creștere pentru business-uri”, spune Oana Dumitrescu, Analytical Consultant at Google.